Az izraeli Eilat kitűnő választás rövid utazásokra.

Valamiért van egyfajta tartózkodás az izraeli utazásokkal kapcsolatban mifelénk. A tény az, hogy meglepően rendezett és megfizethető, nagyon sok látványosságot kínáló országról van szó, s azok a vélemények, amik a biztonságot illetik, gyakran olyanoktól származnak akik az orszgának a közelében sem járnak. Veszély a világon mindenhol leselkedhet az emberre, de az tény, Izraelben erre fel is vannak készülve a szervek.

Nem meglepő tehát a rendőrök, katonák látványa sem. A repülőtéren is készüljünk fel a szokásosnál kicsit alaposabb vizsgálatra. Ha úgy érezzük, túl sok a kérdés, és nem túl barátságosak, gondoljunk arra, így próbálják kiszűrni a veszélyes elemeket, és ez mind a mi érdekünkben történik. Máris jobb színben tűnik fel ez az egész!

Eilatra nagyon olcsón, akár 11-12 ezer forintért lehet repülőjegyet venni a Ryanair-nél oda-vissza. Ebben egy kézipoggyász van benne, ami pont elegendő 3-4 napos utazásokra. Érdemes valahol Eilat központja közelében szállást keresni, ahova a reptéri transzferbusszal könnyen eljuthatunk, s ahonnan utána gyalog is mehetünk a tengerpartra.

A január-március közötti időszak, amikor nálunk azért erősen tél van, Eilatban még tavaszias vagy jobb időjárású. Ezen a héten az előrejelzések szerint nappal 21-25 fok várható, a tenger vize pedig 22 fokos. Tudom, hogy ez nem olyan mint az augusztusi kánikula, langymeleg tengervízzel mondjuk Törökországban, de amikor az itteni kellemetlen hűvösből kiérkezel, nagyon is jól fog esni.

Nagyon jó pont, hogy télen is találhatunk nyitva vízi sportos cégeket, lehet szörfözni, kite-ozni, búvárkodni. Mindenhol adnak bérbe neoprén ruhát, amivel ez a vízhőfok még nagyon kellemesen elviselhető. Ha 1-2 napot sporttal töltünk, belekóstolva a kite-ba, vagy merülve párat, nagyon jó élményeket szerezhetünk. Utóbbi különösen jó program, hiszen a Vörös-tenger csodálatos víz alatti világa sekélyen is színes, ráadásul roncsoknál is lehet búvárkodni, elérhető áron.

Eilat igazi vonzereje szerintem az, hogy több túraszervezőt is találunk, akik 1-2 napos kirándulásokat szerveznek: akár a közeli sivatagokba, akár a jordániai Petrába, vagy a legjobb alternatívaként a Holt-tengerhez és Jeruzsálembe. A Holt-tengerben lebegés ugyan a téli időszakban nem annyira kellemes, mert a víz nem mondható nagyon melegnek, de az élmény hatalmas így is.

Jeruzsálem pedig akkor is lenyűgöző, ha valaki nem vallásos. Az ódon utcák közt sétálva az embert magával ragadja a történelmi hangulat. Feltétlenül érdemes túraszervezővel menni, mert egy profi idegenvezető sokat ad a sétához, hiszen mindenről tud mesélni, mindent meg tud mutatni. Akármely vallás fontos helyszíneiről van szó, bátran kérdezzünk, mindent el fognak mondani.

Ezek a túrák azért is nagyon jók, mert a téli időjárásban a klasszikus strandolással aligha töltünk el egész napokat, a 21-22 fokos víz ehhez nem az igazi. Megmártozunk egyik nap, esetleg szörfözünk vagy merülünk, másnap pedig tehetünk egy életre szóló kirándulást Izrael legendás helyein. És még csak nem is fog túlságosan sokba kerülni- ideális kombináció!